Khamis, 3 Julai 2008

Isu Liwat: Cubaan Mengalihkan Isu Sebenar

Kerajaan Korup BN sebenarnya tengah pening kepala untuk menghadapi rakyat. Serangan dari semua penjuru menyebabkan mereka tidak cukup tangan. Isu Minyak tiada penyelesaian. Isu Raja Petra tidak terjawab. Masalah dalaman meruncing, SAPP dan macam-macam lagi. Kemarahan rakyat semakin membuak.

Jalan keluar terbaik ialah cari isu sensasi yang boleh jatuhkan kepercayaan kepada Pakatan Rakyat. Akhirnya yang menjadi mangsa ialah DS Anwar Ibrahim. Nampaknya sehari dua ni cubaan terkutuk ini berjaya walaupun majoriti masyarakat tidak yakin dengan cerita dongengan ini. Mana mungkin DSAI membuat kerja bodoh ini di saat namanya dijulang tinggi. Apatah lagi kerja terkutuk ini dilakukan di dalam negara semasa kesibukan pilihanraya umum. Inilah yang diperkatakan rakyat di serata tempat.

Kesan dari tuduhan bodoh ini, Pakatan Rakyat menjadi lebih kukuh. Ceramah PR mendapat sambutan yang luar biasa. Blog dan media cetak alternatif semakin laris. Orang ramai akan lebih mempersoalkan kenapa ada double stardard dalam mendakwaan, apa tindakan terhadap "Si Rosmah" yang didakwa oleh Raja Petra, atau apakah pula tindakan kepada Raja Petra yang membuat tuduhan?

Mampukah PDRM membuat siasatan secara adil dan saksama? Pihak keselamatan dan Sistem Kehakiman negara sekali lagi diuji. Apatah lagi kali ini DSAI turut mendakwa tangan ghaib pemimpin kedua-dua sektor ini mempunyai "masalah".

Rakyat sedang memerhati....

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Demo nih... sebulang skali jee update

Tanpa Nama berkata...

eeelaah tuuh. tapi herangnye, tranungkite tok buang pung alamat nihhh. kroni ke????