Isnin, 17 Mac 2008

Idris Jusoh Cabar Istana

UMNO Terengganu yang dikepalai Dato' Seri Idris Jusoh lebih suka mengambil sikap berkonfrantasi daripada cuba berbaik dengan Istana. Sikap bongkak ini menyebabkan beliau tidak disenangi oleh kebanyakkan masyarakat negeri Terengganu dan juga Istana. Diwar-warkan 22 daripada 23 orang wakil rakyat menyokong Idris Jusoh. Siapa yang hendak mengundang nahas kalau tahu masa depan mereka terancam. Sudah lah Deris. Munasabahlah pertemuan dengan Majlis Penasihat Pemangku Negeri dibatalkan.

Nasihat Raja Nazrin: "Keharmonian hubungan Raja dengan kerajaan adalah salah satu prasyarat untuk menjamin kestabilan sesebuah kerajaan dan kemakmuran sesebuah negeri."

"Adat istiadat dan kesopanan istana pada setiap masa hendaklah dipertahankan, dihormati dan tidak harus dicemari," titah Pemangku Raja Perak itu.

Ini memberi maksud jika Deris ini terus dilantik untuk penggal kedua, Terengganu tidak akan stabil dan tunggang terbalik.

Rakyat masih ingat bagaimana si deris ini buta protokal apabila Pak Lah dijemput merasmi Sebuah Pulau tetapi Sultan dijemput pula merasmikan suraunya.

Rakyat tidak lupa bagaimana si deris ini juga memberi hanya satu sahaja Logo Majlis Bandaraya yang tidak boleh tidak, mesti ditandatangani Sultan.

Rakyat Tidak Lupa si deris derhaka ini merampas ratusan tanah rakyat yang pernah diberikan oleh Kerajaan PAS dahulu.

Rakyat Tidak Lupa si deris derhaka ini juga membazir jutaan wang rakyat semata-mata untuk glamour tapi tidak membangunkan walaupun sebuah pun rumah mampu milik sepanjang penjajahannya.

Tak Pernah Sebelum Ini... ada memanda menteri penderhaka.
Tak Pernah Sebelum Ini... ada manusia seperti Rasol yang menjadi Pak Turut membuta tuli.
Tak Pernah Sebelum Ini...

Mencipta Tamadun, Memahat Sejarah
.

2 ulasan:

azira berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

" Rakyat masih ingat bagaimana si deris ini buta protokal apabila Pak Lah dijemput merasmi Sebuah Pulau tetapi Sultan dijemput pula merasmikan suraunya. "

Hah !? Gitu ker realiti nye ?
Tapi naper billboard iklan Masjid Kristal kat merata negeri Kelantan, terpampang gah gambar Sultan Terengganu ?

Memang darghak sengoti la anok jusoh.