Jumaat, 14 Mac 2008

Minta rakyat dihukum: UMNO sudah tidak relevan

Pulau Pinang , Jumaat (14 Mac 2008) - Lebih kurang 1500 orang menyokong parti pembangkang Pulau Pinang bertindak di luar batasan undang-undang di sini hari ini dengan mengadakan demontrasi jalanan berhampiran komtar. Demontrasi yang disertai oleh penyokong-penyokong UMNO tidak berpuas hati atas kekalahan parti mereka di pulau mutiara berkenaan di dalam pilihanraya baru-baru ini. Mereka bagaimanapun menjadikan kenyataan Ketua Menteri yang baru dilantik baru-baru ini sebagai alasan. Antara mereka yang hadir di perhimpunan haram itu adalah Timbalan Ketua Perhubungan UMNO Pulau Pinang dan beberapa orang yang lain.

Tiga hari yang lalu perhubungan UMNO Pulau Pinang telah membuka tembelangnya dan mengambil sikap tidak matang dengan menentang arus rakyat yang menolaknya di dalam pilihanraya baru-baru ini dengan meminta kerajaan pusat membatalkan segala projek di Pulau Pinang termasuk perkhidmatan bas. UMNO yang sepatutnya membuat post-mortem lebih suka mengambil sikap kontra dan menghukum rakyat. Pemikiran kolot seperti inilah membuat UMNO terus ke belakang dan tidak layak untuk diberi kepercayaan untuk memerintah. Bak pembesar Temasik di zaman Hang Nadim.

Sikap perkauman dan permusuhan UMNO menunjukkan ia sudah tidak relevan lagi dan wajar dimuziumkan. DEB yang dilaung-laungkan sebenarnya telah gagal kerana ia lebih kepada retorik dan fatamorgana sahaja. Fakta membuktikan Melayu hanya memiliki tidak sampai 10% aset negara selepas 30 tahun dilaksanakan.

Selamatkan Malaysia.

Tiada ulasan: